Suatu ketika dulu..Aku Membesar bersama kartun2 ni..

Tengah duk selongkar email2 lame aku,aku jumpe menda2 ni plak...Ahhh,Memori kenangan silam aku telah muncul,bersama khayalan...(keje2 aku tergendala seketika)..

    Dulu time skolah,rajin membaca paper a.k.a surat khabar.First halaman yang dicari bab sukan,dulu Liga super best...xmacam skrang,main mcm ntah ape2 ntah......tapi skrang Perak dah Power yer!,jgn memain..hahahahak..
pastu,abis jer mentelaah bab sukan terus cari satu page ni,ruangan Pembaca bagi komen atau surat menyurat..tapi bukan menda tu yang dicari,yang aku cari kartun yang dilukis oleh Maro.Kartun die mmg best,semua karya die mengikut isu2 tertentu (maaf la yer semua koleksi kartun die aku dah gunting pastu aku tampal kat umah kat kampung halaman aku,aku xbleh nak sertakan skrng).

Pastu ade lagi satu kartun ni,yang ni pon best...kartun ni dalam Paper ape ntah lupa dah aku,tapi dalam paper pendidikan la..semua berkisar tentang pelajar2,cikgu2 bertemakan isu semasa ketika itu...ni aku serta beberapa skit kartun yang aku ade (12Gambar)....
























Makne yang mendalam kan2x....skrng aku xpasti la ade ker tak lagi kartun2 mcm ni,sebab dulu aku baca pepar free jer,skrang kene beli (kosmo),pastu kalau free pon dalam internet jer la...Kartun2 ni semua ada dalam paper Utusan Malaysia...

Comments

Popular posts from this blog

Fakta yang Mungkin Betoi..

Aku bukan Seorang Perokok..