Aku bukan Seorang Perokok..

Hi,
Tadi aku jejalan la sekitar Masjid india,jalan pi cari majalah Ujang..Aku ni kipas-susah-mati dgn majalah ni.....dah belambak kat umah aku,siap mak aku nak bako lagi........tapi aku xbagi,aku sayang...

Yang xbest nyer bila jalan2 kat tampat ramai orang ni,satu jer aku xberkenan.....Asap rokok berkepoi kepoi,aku dah jadi mcm perokok kedua,ade orang kate perokok kedua ni lagi senang kene penyakit kanser dari perokok pertama...isssshhhhh,xpasal2 aku terbabit........
Dan kenapa aku xske pi jalan2 tempat ramai orang salah satu nyer mcm ni la...tapi xbleh salah kan perokok jgk.tu hak dieorang,dieorang beli pkai duit sendiri...bukan aku yang bagi..tapi xsyiok la tempat2 public mcm ni pon nak merokok kan..
Seruan kerajaan pon mcm xde ape2 pon pada mereka2 ni,rokok mahal pon still ade yang mmbeli......perokok ni semua orang kaya2 jer..hahahak..

Kenapa aku xmerokok??
salah satu sebab,ayah aku ialah seorang perokok tegar..Mak aku pesan kat aku jgn ikut perangai ayah yang kuat merokok tu,biarlah ayah aku sorang jer merokok dalam keluarga..tapi abang aku follow....ahakahakahk..dah xbleh larang,nasib depan anak (cucu) die xmerokok..nnti xpasai2 kene tempik dgn mak aku....
Setiap kali balik kampung mesti mak aku tanyer.."kamu merokok x!?" xpon "kamu merokok yerk!" aku jawab dgn ensem la..."xmerokok la mak,xcaya tanya la kat abang" (abg aku slalu lepak umah aku,bleh siap tggl kan rokok kat umah aku..nasib aku xmerokok,kalau x dah lame aku kebas).....aku dah lali dah kene soal siast dgn mak aku mcm tu...

Yang kedua,aku penah jgk isap rokok..biasa la time nak meningkat remaja..skrng pon muda lagi..hahahahakk..entah ape yang sedap aku xtau,
ade cakap Dunhill tu lagi sedap dari Marlboro,lagi sedap dari PallMall..lagi layan dari GudangGaram...entah la,same jer aku rase....
mungkin bg perokok tu yang sedap dari kepci...

Yang ketiga dan seterus2 nyer...aku rase menda tu mcm xberfaedah tuk aku,untuk yang mmg dah merokok mgkin berfaedah kot tuk dieorang..dan aku sayang kat body aku.bukan bleh tukar ganti wooo....


arini aku dah bagi tau kebaikkan aku....cewah!baikkkknyer aku~

dan sebab ape aku baik??....sebab aku xmerokok....di ulangi,Aku x MeRokok........i'm not Smoker.
mane2 awek yang cari pakwe bukan seorang perokok bleh la isi borang yer,ade kekosongan lagi ni...miahahahaha..


Kepada kengkawan aku yang still merokok lagi,dah jadi perokok tegar kot..terutama kat fieza,hoit ko tu pompuan bawak2 la berhenti ok..kepada si Yus plak,ko tu nak kawin nak naik pelamin dah nak jadi laki orang xlame nnti jadi bapak orang plak bwak2 la berhenti merokok tu......dan yang lain2 lagi yang xdapat dinyatakan kat sini pon bawak2 la berenti merokok...

Nasihat dari aku,jaga la diri,jaga la keluarga,jaga la sesiapa,dan jaga2 la merokok merbahaya tuk kesihatan..

Peace NO SMoke!
kalau tgh baca blog aku ni sila jgn merokok,nampak x tanda dilarang merokok ni

Berhenti sebelom terlajak terlampau jauh "terlajak perahu boleh di reverse,terlajak tido buruk padah nyer"-karam dilaut asam didarat.

Comments

  1. woi... siap ada mention nama aku tu.. xbleh blah tul..
    yela2 .. nnt aku stop la.. carik pakwe dlu.. kih3..
    takdelah, otw ni.. sedang mengurangkan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Fakta yang Mungkin Betoi..