Alahai makcik dan Gelang Emas...

Hi semua..

arini aku boring,pastu kepala aku agak pentoi...ape tu pentoi??....maknanyer Pening2 lalat....

aku nak crite kisah semalam..

dimulakan cerita,depan Opis aku ni ade kedai makan..kedai ni milik DBKL,tapi disewakan dgn sewa anggaran dalam MYR200++.
Dalam byk2 kedai ade dua kedai melayu,satu kedai melayu Minang,lagi satu kedai melayu,tapi Orang luar yang jage (orang pakistan)...kira name die jer la atas kedai tu.aku gelarkan die tu "Makcik" ok..senang nak crite..

Makcik ni take over kedai makan tu sebab owner lame xmampu bayar sewa..Tertunggak sampai 3tahun,DBKL sita..Yang bangangnyer,sewa xde la riban2 sebulan,tapi bleh plak tertunggak,pemalas tol....Owner lame xsilap Pakistan,tapi pkai name orang tempatan..

berbalik pada makcik ni,aku xde la kenal..tegur pon xpenah,just tgk dari jauh jer...Yang xbleh bla tentang makcik ni,kat tangan die dan jari jemari die....
aku xheran dan xkisah la die byk duit ke hape,tapi dalam Islam pon ade mengatakan jgn terlampau "menunjuk",xbaik...
perrrgghhh!!,gelang saja dah tebal lebih kurang 3inch,cincin penuh kat jari,besar2 plak tu.....tu yang aku nampak la,yang duk bwah tudung (rantai) aku xtau la besar mane plak....

kenapa ape aku kate die menunjuk2..??...
sebab,aku rasa barang kemas kat tangan tu xpatut sebayk tu,aku tgk dah berat berkilo2...mcm menyeksa diri jer..
pastu anak dia....
Makcik ni ade 2 orang anak laki (yang aku nampak kat sini la)...sorang naik Saga Blm kaler putih siap make-up,sorang lagi pkai Myvi kaler putih siap make-up jgk,siap ade Sound system kat bonet blakang..
makcik ni naik Toyota Harrier kaler hitam siap ade logo kerajaan Selangor kat no plate..Orang goment la kot ni...


Penah sekali aku sembang,tersembang dgn anak die ni.........yang aku xtahan,Sembang orang kaya beb.....korang tau sembang orang kaya mcm mane?....
mcm ni.."tu mak aku,yang pkai tudung tu....ni kete die la ni (sambil tunjuk kat toyota harrier hitam) aku pkai saga putih tu,myvi ni adik aku punyer"..pastu sembang masuk ker 3line,double7,ayahanda,abang long......ceiiiiittttt,porah!!!...nak kate die byk duit dgn hebat sgt la tu.....
....aku xtanyer pon sape mak dia,sape adik die,ape die naik,ape dia pkai....ape die buat......dalam otak aku,mcm ne aku nak lari dari mamat sembang hebat ni......

Berbalik pada makcik tu,aku rase die xpenah tau,atau ambik tau kot pasai penjenayah2 kat malaysia ni....sedangkan ibu yang mengandung pon sanggup di bunuh (ragut)..ni kan makcik "kaya" ni......

Pesanan aku kat makcik tu : Makcik sila la jage tangan tu sebelom kene kerat dgn sape2 (perompak)...kot yer pon byk duit,mampu beli barang kemas juta2,pakai la ikut persekitaran,tempat,masa.....jgn menyesal di lain hari....Orang duk memerhati,kite xtau......


Comments

Popular posts from this blog

Fakta yang Mungkin Betoi..

Aku bukan Seorang Perokok..