Semalam yang hangat

Hi..
Salam sejahtera hendaknyer,harap semua sihat2 selalu,jgn lupa senyum.Senyum itu sedekah lagipon senyum tu awek muda..mcm aku ni,muda jer sentiasa.....yela,aku kan mmg muda baru jer 18thun.....miahahahahaha...


back to story,


Semalam mmg parah...dah la kene mandi ujan.....alarm kete rosak...sian boss aku.dalam ujan mencari alarm jatuh dalam longkang,adesss......kenangan pahit katenyer...aku pon basah ape....dah la balik tu pon ujan jgk,abis basah kuyup aku.kasut baru aku pon basah..........aiyoyoo..




Renungan untuk diri sendiri dan semua :



Hujan,ramai yang kata kalau hujan jer cuaca tu buruk..isshhh,buruk sgt ker??..xbaik menghina ciptaan tuhan.Ustazah aku penah kate,hujan tu menurun kan rahmat dan rezeki kepada umat manusia sekalian alam,tapi kalau dah mcm ribut tu kira musibah kepada yang mungkar perintah nyer..Allahualam..kecik2 dulu rajin la aku main hujan sampai kene rotan dgn mak aku.ahakz.....Ampunkan saya mak,time tu saya kecik lagi...hehehehe...


“Dan Kami hantarkan angin sebagai pembawa air dan pemindah benih; maka dengan itu Kami menurunkan air (hujan) dari langit, kemudian kami berikan kamu meminumnya; dan bukanlah kamu yang (berkuasa menurunkannya atau) menyimpannya.” (al-Hijr : 22)


So,sebagai umat manusia dah seorang muslim hujan bukan sebagai satu tempat melepaskan keluhan semata mata..Hujan tu seribu satu makna bagi kita sebagai hidupan di muka bumi ini...




~tgh isi borang cuti....

Comments

Popular posts from this blog

Fakta yang Mungkin Betoi..

Aku bukan Seorang Perokok..